زمان افتتاحیه فاز اول نمایشگاه Bee to be

دسته بندی: اخبار مرکز پژوهشی درمان با عسل و فرآورده های زنبور عسل

نمایشگاه زنبور برای زندگی

 زمان افتتاحیه فاز اول نمایشگاه Bee to be

پس از گذشت بیش از سی سال تجربه آزمایشی و تحقیقاتی زنبورداری و تولید و بسته بندی عسل و فرآورده های جانبی آن توسط آقای محمد مهدی صادقی نویسنده کتاب «نوشیدنی های شفابخش» و شرکت در نمایشگاه های بین المللی ایران، لبنان، بحرین، کویت، کره جنوبی، ترکیه و کردستان عراق، با تحقیقاتی که ایشان در کارخانه نمایشی کره جنوبی و موزه زنبورعسل اسپانیا انجام دادند، ایده طراحی و احداث نمایشگاه بین المللی Bee to Be کامل شد.


اکنون بعد از سه سال طراحی و معماری خاص و کم نظیر که مشابه آنرا نمیتوانید در کل جهان بیابید، فاز اول این نمایشگاه جمعه پنجم خرداد 1402 افتتاح خواهد شد.

فاز اول این نمایشگاه شامل نمایش زندگی زنبورعسل در تولید، برداشت و ذخیره سازی عسل، رویال ژله، گرده گل، موم و بره موم در آکواریوم های زنبورعسل می باشد.


محل احداث این نمایشگاه در فاصله 30 کیلومتری قله برف انبار شهر توریستی کهک (نوفل لوشاتو)واقع شده است.

 نمایشگاه Bee to be
فاز اول  افتتاحیه  جمعه پنجم خرداد ١٤٠٢ در هشت سالن از ١٠ سالن نمایشگاه برگزار میشود

  1. Vip  A
  2. Vip  B
  3. Vip  C
  4. Vip  D
  5. General  E
  6. General  F
  7. General  G
  8. General  H

 
سالن Vip  A دارای بلیط Vip  A

در این سالن کافه مجللی بنام کافه Vip Bee قرار دارد.
درکافه Vip Bee نوشیدنیهای منحصر بفرد با عصاره گیری اکثر میوه های دنیا توسط عسل و نیز اعطای نمونه هایی از فراورده های زنبور عسل خصوصا عصاره های گیاهان دارویی که توسط عسل گرفته شده است.
همچنین این سالن دارای استراحتگاه با مبلمان مجلل و خاص با منظری از کار برداشت عسل از شهد گلهای طبیعی و صدای دلنواز زنبوران عسل که میتواند محلی برای برگزاری جلسات تحقیقاتی، اقتصادی ، کنفرانسها و همایشها در خصوص زنبور عسل باشد.


 سالن Vip  B دارای بلیط Vip  B

این سالن در طبقه دوم بشکلی طراحی شده که کف آن از جنس  شیشه سکوریت دوجداره  شفاف هست.
درمحوطه ای  که از اطراف باز و از بالا دارای سایه بان طراحی شده در این محوطه ٢٠  الی ٥٠ کلنی زنبور عسل از نژاد کارنکا قرار دارد.
کف این کلنیها باز و روی  کف شیشه ای که بازگو شد قرار دارد و از طبقه پایین فعالیت زنبور عسل در داخل کلنیها قابل مشاهده هست.

در اطراف گلستانی گونه های مختلف گیاهان با شکوفه ها به رنگ های مختلف شهد و گرده آور طبیعی که زنبور عسل  به آنها علاقه مند است وجود دارد که نمایشی بسیار حیرت انگیز را برای بازدیدکننده
اش بوجود می آورد.

علاوه بر نمایش برداشت شهد و گرده از شکوفه ها توسط زنبور عسل شما شاهد حمل آنها توسط میلیونها زنبور عسل کارگر بطرف کلنیها و حرکت از داخل کلنی به بیرون و بالعکس برای جمع آوری شهد و گرده گل  خواهید بود.
همچنین شما شاهد بچه پرانی ( تعلیم پرواز برای بچه زنبوران) در جلوی کلنیها خواهید بود.
مهمترین مزیت این محوطه کار با زنبور عسل بطور مستقیم با برداشت قابهای عسل و تخم و دید و بازدیداز فعالیت غذارسانی و جمع آوری شهد و ذخیره سازی شهد و گرده گل داخل حنجره های ششگوش
از زنبوران کارگر و رفت و آمد نرها و تخم گذاری ملکه و نیز تخم و لارو زنبوران کارگر و نر و شاخون ملکه بطور مستقیم است، که با فیلمبرداری از آنها خاطرات منحصر بفرد و بیادماندنی ای را از این نمایشگاه خواهید داشت.

دیدن تخمهای روزهای اول و لاروها و تخم های سر بسته و نیز درحال بیرون آمدن از تخم در این سالن مزیت خاصی را نسبت به دیگر سالنها از این نظر دارد.

وجود میلیونها زنبور عسل در عین فروکش کردن وحشت از نیش خوردن با وجود لباس خاص زنبور داری، صدای منظم و کار و فعالیت بشدت قوی میلیونها موجود زنده ، تا چندین روز احساسی خاص و جنب و جوشی خاص به شما در کوشابودن در فعالیتهای روزانه تان خواهد داد. و برای کسانیکه مشکلات عصبی و افسردگی دارند دارویی معجزه گر هست.
همچنین بوی خاص شهد و گرده های گلی که این جمعیت زنبور عسل در حال انتقال انها به کلنیها هستند عطر بسیار شیرین و خوش و بیادماندنی ای برای شما بجای خواهد گذاشت که برای مشکلات  تنفسی و آسم آلرژی بسیار مفید است.


 سالن Vip  C دارای بلیط Vip  C

دیواره های این سالن از شیشه های شفاف سکوریت برنگ قهوه ای روشن ( طوریکه زنبور عسل این رنگ را تیره خواهد دید در عوض انسان میتواند طرف دوم دیواره را ببیند) عمود بر سقفی که با شیب ١٠ درجه برای هر متر است از طراحی منحصر بفردی برخوردار کرده که بیننده اش را که  در داخل سالن و حتی خارج سالن هست متعجب خواهد نمود.
طراحی سقف از شش گوشه هایی به موازات سقفی که با ده درجه در متر شیب دارد قرار دارد، که در 9 عدد از این گودالهای شش گوشه 9 عدد کلنی پیشرفته و ارتقا یافته از نوع زنبور کارنکای اصل قرار دارد.

دریچه خروجی زنبوران کلنیها بطرف بیرونی سقف میباشد. در این حالت تردد زنبوران کارگر از قسمت خارجی سالن آنهم بالا و روی سقف هست. فلذا مزاحمتی برای بیننده در داخل سالن نخواهد داشت.

در داخل سالن از این حنجره های شش گوشه بافت و بنایی خواهید دید که زنبور عسل آنهارا عمود بر زمین ساخته و درحال ساخت هست.

مهمترین بخش طراحی این سالن وجود دیواره ها با شیب ١٠ درجه در یک متر و تعبیه کندوان در حجرهایی با همان شیب که با ساختمان و بافت مومی ای  که زنبور عسل عمود بر زمین میسازد
است که منظره ای اعجاب بر انگیز به آن داده و دیگر اعجاب این طراحی در نشان دادن چگونگی شاغول کردن بافت موم برای بافتی عمود بر زمین با آویزان شدن زنبوران کارگر بموازان هم از یک سو و بافت دیگر زنبوران کارگر از سوی دیگر هست.


در حقیقت در این سالن کم نظیر در کره خاکی شما آنقدر به درون فعالیت و کلنی زنبور عسل نزدیک میشوید که خودتان را در دل خانه زنبور عسل و شاید خودتان را یکی از اعضای خانواده زنبور عسل تصور خواهید کرد!


 سالن Vip  D دارای بلیط Vip  D

ستونهایی شش گوشه از چوب ترموی فنلاندی قهوه ای رنگ که با روغن زیتون رنگ شده که بصورت سه گوش سقفی زیبا را در یک فضای باز آفریده ، طوری طراحی شده که از طرفی تمام ستونها تقریبا به یک اندازه دیده میشود، درحالیکه از طرف دیگر با دو متر تفاوت تحیر هر بیننده ای در خطای دید، حتی معماران کهنه کار را متحیر میسازد.

مابین ستونهایی که بصورت سه گوش سقف و دیواره ها را تشکیل داده توری ای به رنگ مشکی ( مانند رنگ مشکی ابروی چشم که دید انسان را ضعیف نمیسازد) با سوراخهایی به اندازه کمی کوچکتر از زنبور عسل تا از عبور زنبور عسل بداخل این سالن جلوگیری شود طراحی شده. در آنطرف توری وجود ٢٠ تا ٥٠ کلنی و فعالیت و پرواز میلیونها زنبور عسل در شهد و گرده گل آوردن از گلستانی که در اطراف کلنیها تعبیه شده و همچنین دیدن ورود و خروج انبوهی از زنبوران عسل از درب کلنیها و تعلیم پرش برای نوزادان در جلوی درب کلنیها( بچه پرانی) دید بسیار زیبایی را بوجود می آورد.

فعالیت و صدای منظم پرواز میلیونها زنبور عسل میتواند برای کسانیکه از مشکلات عصبی و افسردگی رنج میبرمد آرامبخش و نوید بخش زندگی بدون رنج عصبی باشد.
همچنین بوی عسل و گرده گل که میلیونها زنبور عسل درحال تردد در فضای سالن بجای میگذارند برای مشکلات تنفسی و آسم آلرژی بسیار مفید است. وجود این بوی خوش همراه با صدای دلنشین پرواز زنبور عسل برای شما آرامش عصبی خاصی را می آفریند که با هیچ دوربینی قابل تصویر برداری نیست!

فیلمبرداری از خودتان ودوستانتان در این محوطه باز با وجود میلیونها زنبور عسل در حال پرواز در اطرافتان بدون پوشیدن لباس خاص زنبورداری، تصاویر خاطره و اعجاب برانگیزی برای شما و دوستانتان به تصویر در خواهد آورد.

پل های ارتباطی

دفتر مرکزی قم: بلوار امین - بین کوچه 11 و 13

تلفن: 02532930344 - 09127553030

  • دانشنامه شفاسنتر
  • فروشگاه عسل حکیم
  • جامعة علوم القرآن